Program 2023-2027

Programmet for valgperioden 2023-2027 er klart!

Her er Ullern MDGs hovedsaker for de neste fire årene:

• Ullern skal være del av ti-minuttersbyen.
    Folk skal ha tilgang til fritidstilbud, sosiale møteplasser, viktige tjenester, og grøntarealer innenfor en ti-minutters radius fra der de bor. Vi vil skape nye leke- og møteplasser for familier i bydelen. Tidligere har vi fått gjennomslag for rosa busser, slik at også eldre mennesker enkelt kan ta del i ti-minuttersbyen.
  • Det skal være lett, trygt, og billig å reise miljøvennlig.
    De som går eller sykler kommer først. Vi vil prioritere infrastruktur med høy kvalitet for myke trafikanter, og gi skolebarn sikre skoleveier.
  • Vi skal gi pleie- og omsorgsarbeiderne tid og tillit til å møte brukerne på en god måte.
    God helsepolitikk handler om å legge til rette for innbyggernes livskvalitet gjennom oppvekst, i utdanning, arbeidsliv, og pensjonisttilværelse. Vi vil særlig gi eldreomsorgen et løft ved å ta initiativ til tidlig diagnostisering og behandling av benskjørhet. Vi vil prioritere oppfølging av demente og deres pårørende.
  • Bydelens grønne lunger skal bevares og styrkes.
    Nærheten til fjorden og marka gjør Ullern til Ullern. Tap av biologisk mangfold er en av de største utfordringene i vår levetid. Vi vil styrke innsatsen for å redusere forurensning i fjorden, og gjøre Bestumkilen til et pionérområde for restaurering av natur under vann. Vi skal legge til rette for økt tilgjengelighet, fremkommelighet og mobilitet for bydelens innbyggere på naturens premisser.